(0)
BBB Accredited Business

(435) 755-0486

© 2023 Embroidery Central


Do you guarantee your designs?

Embroidery.com stands behind every one of our 150,000+ designs, and that means your satisfaction is guaranteed. We value your comments and opinions. If you're experiencing a problem with a design, please email us at [email protected] and we will be happy to help you. We offer a full refund within 15 days if the design doesn't meet your expectations.

Mary K.

I just bought the earrings package for 59.99 I would like to get a full refund.. I am not satisfied with the downloading on this project.. Thank you,

Please Login to comment on this post.

Jeanne E.

Hi Mary,

We're sorry you had problems with the downloading. I just sent you an email with further information. Please look for an email from [email protected] Have a good day.

Please Login to comment on this post.


Connie B.

I have tried to sew the Angel Moroni design and it is TERRIBLE. I don't know if it's the PES version or what. But It will not stitch smoothly by the legs, regardless of the type of material or thread. I have tried it several different ways and it just has a problem halfway up. I am very frustrated because it isn't a cheap design. I would love to have the design fixed but if you can't I would like a refund.

Please Login to comment on this post.

Jeanne E.

Hi Connie,

We're sorry to hear about the trouble you've experienced with the Angel Moroni design. I just sent you an email about it. Please look for an email from [email protected] Have a good day!

Please Login to comment on this post.


Ann B.

I would like a full refund! I have purchased 2 designs from Grand Slam designs neither are able to be used! I have tried every available effort to transfer them from my computor to machine via jump drive both have failed. I have downloaded thousands of designs from many sites over the years and never had a fail before, so obviously your site is a SCAM!

Please Login to comment on this post.

Jeanne E.

Hi Ann,

We're sorry to hear of the trouble you've experienced with these designs. We can refund you, except you didn't say which design you need refunded for. All I see on your account is Pain Is Temporary, is that the one that is being a problem and needs refunded? Thanks!

Please Login to comment on this post.


Ann B.

I have downloaded my design #1189536 but when transferred to my jumo drive I'm advised 'This design cannot be used' I have downloaded the correct size and format and the jump drive is working properly. The colour details printed perfectly. Please help!!!!

Please Login to comment on this post.

Jeanne E.

Hi Ann,

Sorry for the slow response. We're closed on the weekend. I can send you a new file through email. Or would you prefer just doing a refund?

Please Login to comment on this post.


roeann g.

i just downloaded order 1175566 and it stitched out poorly. very disappointed

Please Login to comment on this post.

Kirsten S.

Ho Roeann, I'm sorry to hear that. May I ask the type fabric you were stitching on was, and in what way did it stitch poorly? In looking at the file itself, I see that it has appropriate column width and underlay in all areas without apparent density issues. With that, I think that stabilization might be key in getting a stitchout that better meets expectations.

Please Login to comment on this post.


Lauren H.

Hello, why does the font not match up with the correct letters on my embrilliance software, for example i put abc and it designs bcd? please can you help me i have tried re installing the font 3 times and all our other fonts are fine


thank you

Please Login to comment on this post.

Heather B.

Hi Lauren. We received your email and will by replying to you with more information within 1-2 business days.

~Heather
[email protected]

Please Login to comment on this post.


tony v.

Please Login to comment on this post.

IRMA D.

I JUST DOWNLOADED 4 DESIGNS THAT I ORDER I GOT THE DOWNLOADS BUT I THINK THERE TO LARGE ARE IT IS THE WRONG FORMAT FOR MY MACHINE CAN I DOWNLOAD THESE DESIGNS IN MY MACHINE WHEN I ORDER THESE DESIGNS IT HAS THE SIZES OF THE DESIGNS I THOUGHT IT WILL BE THE RIGHT SIZES FOR MY MACHINE IF NOT I WANT MY REFUND B.MY MACHINE IS A PE425 EMBROIDERY MACHINE HOW DO YOU DOWNLOAD THESE IN YOUR MACHINE IT SAID IT WILL DOWNLOAD DESIGNS FROM MY COMPUTER TO MY MACHINE I HAVE A USB CABLE TO TRANSFER DESIGNS FROM MY COMPUTER TO MY EMBROIDERY MACHINE. MY ORDER # IS 1045973 ON 3-6-2019 IF THESE DESIGNS DO NOT WORK I WANT MY MONEY BACK THANKS IRMA DAHLSTROM

Please Login to comment on this post.

Heather B.

Hi, Irma. Thanks for contacting Embroidery.com. I am emailing you directly to assist you on this.

~Heather
[email protected]

Please Login to comment on this post.



jackie p.

Hi all, this is Jackie (PJ). Heather asked that join in.

I am going to describe the color stops first:

1) Placement line front shoe fabric and back fabric and batting

2) Tackdown front shoe fabric and back fabric and batting, detail front shoe fabric and indicate where to trim away lacing area and heel area

3) Tackdown and detail heel fabric

4) Tackdown lacing area fabric

5) Satin heel

6) Satin shoe

7) Satin lacing area

Now then...I do not supply the VP3 format, only the following formats: ART, DST, EXP, HUS, JEF, PES, VIP, and XXX. Any other formats would have been converted by embroidery.com. So I am not sure what effect that may have had in creating the VP3 format--maybe Heather can give that a look???

When I do my files, I intentionally use very different colors from one color stop to the next so that the machine will not continue to sew without stopping. However, in my files for the shoes, color stops 2 and 6 were both orange, color stops 3 and 5 were both black, and color stops 4 and 7 were both purple. Based on what you've described, it sounds as if they were combined by the software based on their colors, even though they were not in that order in the design file.

To avoid this from happening, as mentioned above, don't run it through software, just put it directly on the stick or use a USB cable to run it from the computer straight to the machine if you have that capability.

The other way to avoid it would be to use the DST format, which is universally acceptable to all machines except JEF machines. DST is the one that gives all the crazy colors but wil not combine color stops.

Hope this helps!

Please Login to comment on this post.

brenda b.

I ordered Witchy Welcome, it stitches out beautifully until the shoes. In the directions there is 7 color changes one being black satin stich for the shoe. On the machine there is only 5 color changes and the black gives you the tack down stitch and the satin stich, it does not allow you to trim the heel before it starts the satin stitch.

Brenda

Please Login to comment on this post.

Stacie S.

brenda

do you have 6D software and are you using send express from your software directly to your machine:

If you you need to change your export options in the configure menu.

It it is set to color sort it will automatically combine the final steps regardless of color stops.

Hope that helps.

Please Login to comment on this post.

Heather B.

Hi Brenda and thanks for your question. Which embroidery format are you using?

Please Login to comment on this post.

brenda b.

Hi Heather I am using vp3 for Viking

Please Login to comment on this post.

Heather B.

Brenda, I had a similar thought to Stacie-- it is most likely something in your software that is stripping out the extra colorstops. Try Stacie's suggestion if you have 6D software, or if your machine can take a flash drive (USB stick), just put the design on the flash drive and take it right to your machine without running it through your software. ~Heather

Please Login to comment on this post.

brenda b.

Hi Hearher. I do use a stick and 6D. I would think that if it was striping out part of the design it would do it throughout the entire project and it was only on the heel of the boots.

Please Login to comment on this post.

Heather B.

Brenda, I am going to as Jackie from PJ Designs to join the conversation. Since she created the designs, she should be able to shed some light on what's happening.

Please Login to comment on this post.






Please Login to comment on this post.